In recordtempo 250 helpdesk tickets opgepakt
Sinds de overname van Dawaco is een van de belangrijkste speerpunten om de dienstverlening voor klanten te verbeteren. Klanten weten vaak heel goed wat ze missen aan het systeem en met welke oplossingen hun werk makkelijker wordt. Alleen bleek de vaart eruit te zijn om deze wensen te realiseren. Hoogste tijd om deze, vaak wat oudere verzoeken, met spoed op te pakken en op te lossen. Helpdeskmedewerker Milo van de Griend: ‘’Het was hard werken maar het is gelukt om zo'n 250 vragen en verzoeken van klanten op te pakken vanaf januari.’’
Uitbreiding van het team
Werknemers van Royal Haskoning, Data Access en Dawaco werken sinds de overname eind 2022 samen in het helpdeskteam van Dawaco. Dit team is sinds begin dit jaar uitgebreid. Door de uitbreiding van kennis en capaciteit zijn ook vragen van klanten die al een tijdje op de plank lagen opgepakt en grotendeels opgelost. De problemen waar klanten tegenaan lopen is heel divers. Dawaco levert echt maatwerk. “Simpele vragen zijn snel opgelost maar met speciale wensen van klanten zijn we soms langer bezig. Ook voor ons kan een vraag een echte uitdaging zijn.’’ zegt Milo. Als uitdaging noemt hij de wens van gebruikers voor een BRO-synchronisatie in het systeem dat naar verwachting binnenkort gerealiseerd is. Het is een flinke klus om dat voor elkaar te krijgen. Ook kwam het helpdeskteam erachter dat gebruikers met de F1 helpfunctie en de gebruikershandleiding veel problemen zelf kunnen oplossen. “Klanten zijn hier nog niet allemaal bekend of op hun gemak mee maar inmiddels weten veel klanten deze tools wel te vinden en kunnen zij zichzelf weer sneller op weg helpen. Zo houden wij meer tijd over voor de ingewikkelde vraagstukken en kunnen wij klanten met de overige vragen sneller helpen.’’ zegt Milo. Bij Royal Haskoning was het systeem van Dawaco een van de vele bedrijfsactiviteiten. Nu is Dawaco een losstaand bedrijf dat graag met haar klanten wil groeien naar een duurzame samenwerking.
Klantendagen om wensen en behoeften in kaart te brengen
Door het organiseren van klantendagen creëert Dawaco vaste momenten in het jaar om te horen wat de wensen en behoeften zijn bij gebruikers. De ontwikkelingen op het gebied van grondwater en ecologie gaan zo snel dat softwareontwikkelaars echt de hulp van klanten nodig hebben om te weten wat speelt. Als heel veel klanten dezelfde behoefte hebben is het logisch om zo snel mogelijk aan de slag te gaan om iets te ontwikkelen. Dit zijn ook de momenten om klanten weer even wegwijs te maken in hun eigen systeem zodat ze optimaal gebruik maken van de opties en mogelijkheden die ze al hebben. ‘’We hebben nu nog veel verschillende versies in gebruik. Het zou mooi zijn als iedereen in 2024 de nieuwste versie van Dawaco gaat gebruiken,’’ zegt Milo. ‘’De nieuwste versie sluit het beste aan bij wat de gebruiker technisch kan met ons systeem. Ook is het pakket qua aanvullingen het meest uitgebreid. Maar dat sommige klanten nog even blijven hangen in oudere versies begrijp ik ook wel. Hoewel we onze klanten voor een groot deel kunnen ontzorgen is een overstap naar een nieuwe versie wel een investering in tijd en geld.’’
(Door)ontwikkelen doen we samen
Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op via 0345-614406, stuur een e-mail naar info@dawaco.nl of maak een ticket aan bij de Helpdesk.