Dawaco-roadmap leidt tot veel verbeteringen nu en in de toekomst
Tijdens de Grondwater Gebruikersdag is de Dawaco-roadmap gepresenteerd en besproken. Veel klanten hebben feedback gegeven over onze systemen en aangegeven waar ze kansen voor verbetering zien. Deze gebruikersdag begin 2023 hebben we voor een groot deel gebruikt om te bepalen welke verzoeken en wensen prioriteit hebben. Daarbij kwam het realiseren van de BRO-koppeling als belangrijkste speerpunt naar voren. Gelukkig zijn de klanten overwegend tevreden. Een aantal verbeterpunten hebben we inmiddels met succes gerealiseerd.
BRO-koppeling als prioriteit succesvol geïmplementeerd
Een belangrijke en veelgevraagde wens van klanten was om de BRO-koppeling te realiseren. Dat is gelukt. Gebruikers kunnen nu eenvoudig ondergrondgegevens uitwisselen met de Basisregistratie Ondergrond (BRO). Met een aanvullende module, de geavanceerde tweewegsynchronisatie, wordt het eenvoudig om gegevens in de BRO en in Dawaco gelijk te houden, zelfs voor gegevens die buiten Dawaco door andere partijen aan de BRO zijn geleverd. Deze module vergelijkt de gegevens in de BRO en in Dawaco; verschillen worden aangegeven en kunnen vervolgens worden opgelost. Dit is een semi-automatisch proces. Gebruikers hebben de vrijheid om aan te geven welke data uit welke bron als leidend beschouwd dienen te worden. Na afloop lopen beide databases synchroon.
Oplossen van belemmerende bugs en lancering nieuwe versie Dawaco
Ook wilden veel klanten af van belemmerende bugs in de software. Ruim 200 tickets van onze klanten hebben wij kunnen oplossen. Dit heeft geleid tot veel softwareverbeteringen. De migratie van klanten naar de nieuwste versie van Dawaco heeft eveneens veel problemen opgelost. Gebruikers beschikken nu over de meest actuele en geoptimaliseerde versie van het systeem en worden bij vragen of problemen goed ondersteund door onze servicedesk.
Visualisaties en validaties zijn verbeterd
Doordat wij een paar aanpassingen achter de schermen hebben gedaan is het visualiseren van analysegegevens in grafieken verbeterd. Dit verschil merken gebruikers met name als ze werken in een lage resolutie of op een klein beeldscherm. In het verleden kon dit problemen geven met het plaatsen van grafieken en tabellen. Dat is nu opgelost. De afgelopen maanden heeft de focus erop gelegen dat functionaliteiten werken en vindbaar zijn. Dat heeft nu nog niet geleid tot een andere look en feel van het systeem maar dat zal naar verwachting nog wel komen in de toekomst.
We zijn nog niet klaar en blijven verder werken aan verbeteringen
Er staan nog genoeg verbeterpunten in de roadmap. Die worden allemaal gepland de komende maanden. Gebruikers moeten zonder veel gedoe gebruik kunnen blijven maken van de functionaliteiten die Dawaco heeft. Daarom gaan we klanten actief helpen om over te stappen naar de meest recente en best ondersteunde versie van ons systeem. In dat geval is het extra belangrijk dat onze helpdesk goed functioneert. Helpdeskmedewerker Milo zegt daarover: ‘’We hebben wat uitdagingen gehad bij de helpdesk maar inmiddels lukt het steeds beter om support verzoeken snel, efficiënt en zorgvuldig af te handelen.’’ Heb je vragen, opmerkingen of nog een aanvulling om toe te voegen aan onze roadmap? Neem dan contact met ons op via 0345-614406, stuur een e-mail naar info@dawaco.nl of maak een ticket aan bij de Helpdesk.